Owsianka czyli śniadanie idealne

0
Tasty and healthy oatmeal porridge with apples pomegranate and nuts. Healthy breakfast. Fitness food. Proper nutrition

Owsianka. Niby wszystkim znana, ale jednak często zapominana. A przecież ma tyle zalet, że nie można jej pominąć mówiąc o zdrowym odżywianiu. Wśród dietetyków często mówi się o tzw.: super foods, czyli wyjątkowo zdrowych produktach. Takimi super foods jest np.: awokado, mango, dynia czy migdały. Jest nim również nasza stara znajoma: owsianka.

Wyjątkowo zdrowa.

Owsianka przede wszystkim jest wyjątkowo bogata w błonnik, który nie tylko utrzymuje uczucie sytości i poprawia pracę jelit, ale dodatkowo wspomaga florę bakteryjną odpowiedzialną za prawidłowa przemianę materii. Wśród licznych zalet warto wymienić również to, że zawiera magnez i potas, których niedobór może powodować rozdrażnienie, problemy ze snem a nawet z pamięcią. Jest bogata w antyoksydanty, czyli korzystnie wpływa nie tylko na urodę, ale także na ogólny stan organizmu (zwalcza wolne rodniki). Jednym słowem: trzeba jeść owsiankę!

Fresh oatmeal porridge with apples honey nuts and cinnamon close up on rustic wooden background for healthy breakfast

Sposoby na owsiankę.

Sposób przygotowania owsianki to kwestia mocno indywidualna, ale dzięki temu że sama nie ma mocnego, zdecydowanego smaku, pozwala na wiele kombinacji. Ja osobiście wolę owsiankę na wodzie, ale wiem że dzieciaki wybierają owsiankę na mleku: krowim, migdałowym czy kokosowym. Pasuje do niej mnóstwo dodatków, dzięki czemu możesz nie tylko skomponować swoją ulubioną, idealną dla Ciebie, wersję, ale również zmieniać i próbować ciągle nowe połączenia. W zależności od sezonu można próbować różne owoce, świetnie też nadają się wszelkiego rodzaju bakalie, orzechy, nasiona. Jeśli lubisz słodkie śniadania nie wahaj się użyć miodu albo… konfitur (najlepiej domowych). Absolutnie bosko smakuje z konfiturą różaną! Owsiance dobrze robią również aromatyczne przyprawy: kardamon, cynamon, nawet gałka muszkatołowa. Pyszna jest też z kakao, a nawet z kawą.

Przepis podstawowy

Składniki:

1 szklanka owsianki

2 niecałe szklanki wody (lub mleka)

szczypta soli

Przygotowanie:

Płatki przesyp do rondelka i zalej wodą (lub mlekiem). Zostaw na około kwadrans, aby napęczniały. Następnie nastaw na niewielki ogień, tak aby bardzo wolno się gotowała. Kilka razy zamieszaj: dzięki temu będzie puszysta i nie przywrze do dna garnka. W ciągu kilku minut od zagotowania będzie gotowa.

Moje owsiankowe hity.

Na pewno każdy ma swoje ulubione smaki, ale moje ulubione połączenia to:

  • gruszka, banan, orzechy włoskie, szczypta cynamonu;
  • granat, jabłko, orzechy laskowe;
  • świeża pomarańcza, skórka pomarańczowa (kandyzowana), dwie łyżki mocnej kawy (espresso), szczypta suszonego imbiru;
  • maliny, daktyle, płatki migdałowe;
  • truskawki, listki świeżej mięty i kilka kropel esencji waniliowej.

Mam nadzieję, że Cię przekonałam do owsianki i będzie u ciebie często gościć na śniadaniu!

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Napisz swój komentarz
Proszę podaj swoje imię tutaj