Problem wielu kobiet- wysiłkowe nietrzymanie moczu.

0

Wysiłkowe nietrzymanie moczu to mimowolny wyciek moczu podczas aktywności fizycznej: biegu, skoku, a nawet zwykłego kichnięcia, czyli czynności powodujących wzrost ciśnienia w brzuchu. Żeby zapobiec tej kłopotliwej dolegliwości, warto poświęcić czas na ćwiczenia mięśni dna miednicy. Ćwiczenia należy rozpocząć już przed ciążą i kontynuować nawet po porodzie.

Jak to robić? Oto kilka ćwiczeń.

Oddech przeponowy.

  • Weź głęboki wdech. Pilnuj, żeby podczas wdechu Twoje barki nie unosiły się do góry.
  • Powoli wpuść powietrze do brzucha. Dzięki temu przepona schodzi w dół, naciska na narządy wewnętrzne, a one z kolei na dno miednicy, rozluźniając je.
  • Powoli wypuść powietrze.
  • Zaciśnij dno miednicy, zwracając uwagę, żeby nie napinać przy tym pośladków, ud ani mięśni brzucha.

Ćwiczenie mięśni wolno- i szybkokurczliwych.

Mięśnie dna miednicy dzielą się na mięśnie wolno- i szybkokurczliwe. Żeby skutecznie zapobiegać wysiłkowemu nietrzymaniu moczu, należy ćwiczyć i jedne, i drugie. Jak to zrobić?

  • Żeby zaangażować mięśnie szybkokurczliwe, zaciskaj i puszczaj szybko mięśnie dna miednicy.
  • Żeby zaangażować mięśnie wolnokurczliwe zaciśnij mięśnie dna miednicy, wytrzymaj 10 sekund i dopiero wtedy rozluźnij.

Wysiłkowe nietrzymanie moczu to krępująca dolegliwość wielu kobiet. Niestety problem jest bardzo powszechny, jednak niewiele kobiet podejmuje kroki by temu zaradzić. Jeśli spotkała Was ta przypadłość, powiedzcie o niej swojemu ginekologowi. Obecnie jest kilka metod zwalczających tę niedogodność. Zabiegi są proste, szybkie a przede wszystkim znacznie poprawiają komfort życia.

Chcesz się dowiedzieć co to jest rozejście mięśnia prostego brzucha – kolejne, częste powikłanie po ciąży? Zapraszam TUTAJ.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Napisz swój komentarz
Proszę podaj swoje imię tutaj